måndag 6 december 2010

10 dagar kvar


Hej du glade!

Ja då var den skapad, bloggen. (Den som kommer ha mer besökare än den blonda Bellan hela jul och nyår! (kanske i all framtid, ojojoj vem vet??)

Min och Olas alldeles egna blogg om vårat äventyr i Kenya. Idag är det den 6;e december och och det är endast 10 dagar till flyget lämnar Kastrup och vi är på väg. Men förberedelserna har varit igång ett bra tag och mycket är fixat, om än är det vissa saker som återstår framför allt i skolan... Ett seminarium, en planbeskrivning, en detaljplan och helst ska jag hinna börja med ett paper så jag slipper sitta för mycket i Kenya med det. Men det ska fixas. "hakuna tatizo"

Lite mer om resan. Ja, vi vet faktiskt inte så mycket. Men det vi vet är att vi ska åka den 16 dec och komma hem den 10 jan. 25 dagar på resande fot, härligt!
Vi kommer flyga till Nairobi där vi kommer bli upplockade av vår chaufför som ska ge oss lift till Ngong. Där Martin har ett hus, där hans frus föräldrar bor och där vi kommer att tillbringa en hel del tid.

Men när vi kommer till flygplatsen har vi fått vissa instruktioner bl a att inte låta oss bli hjälpta med väskor eller dylikt för Kenyaner är väldigt snälla till att börja med sen efter deras gest vill de ha pengar därför är det bäst att hålla hårt i packningen och hålla sig inne på flygplatsen och vänta på vår chaufför. Tydligen är det inte så lyckat att gå ut då det är 100-100000 taxichaufförer som du kommer och rycker i en. Men det går nog bra.

Men nu är det dax att ladda för den kommande dagen mer info kommer(när vi fått den..) Men jag kan avsluta dagens inlägg att berätta hur skönt jag tycker det ska bli att lämna ett grått och kallt Sverige för ett soligt Kenya (nog för att jag gillar snö men jag gillar nog värme och sol än bättre).

Tänk att vi måste lämna detta synd...;)

//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar