tisdag 7 december 2010

9 dagar

Tisdag. Dagen började med vaccination och blodprov, man undrar ju varför alla ska ta blodprov när jag ska göra det. Var ju tvungen att gå snabbt till skolan för att inte missa mitt seminarium med Christer. Det var kul!
Efter det blev det promenad hem för lunch, för att sedan cykla in till stan för att beställa lite dollar. Bra att ha till visum så man kommer in i Kenya. Sedan shoppade jag loss på Apoteket inte varje dag man gör det!

Det blev lite bra ha saker:
Solskydd
Handsprit
Myggstift
Cerat
Malaria-tabletter

Malaria-tabletterna har jag redan börjat ta, första förra fredagen ska tas en gång i veckan under hela resan och fyra veckor efter, för att man ska ha ett bra skydd.

Sedan blev det plugg innan det var dax för att ta sig till Sunna för lite löpning på bra underlag. Jag bra körde 35min lugnt med lite snabbare delar. Knät verkar vara ganska stabilt vilket gör mig glad. Lite styrka blev det också. Vaderna kommer nog vara stela imorgon med det är ett tecken på att man gjort något bra och att det var ett tag sedan man löpte...

Imorgon är det PlanArkdagen hoppas jag hinner dit något, många intressanta föreläsningar men prio ett under förmiddagen är Planbeskrivningen, ska nog skriva tills jag är klar...
//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar